A konverziókövetés, habár meghökkentőnek és ijesztőnek hangozhat, valójában azt mutatja meg a hirdetők számára, hogy mi történik azután, hogy egy felhasználó rákattint a hirdetésre.

Ezzel tudják mérni a vállalkozások, hogy a feladott hirdetések elérték-e a célukat, például, a weboldalra látogatók vásároltak-e a termékek közül vagy letöltötték-e az alkalmazást. Ezeket az ügyfélműveleteket konverzióknak nevezzük a Google Adsnek a területén.

A Google Ads szolgáltatása nagy segítséget nyújt a vállalkozásoknak az online térben. A kimutatások alapján változtatni tudnak a hirdetési stratégián: melyik kulcsszavak értek el több ember, milyen eszközökről keresték fel a weboldalukat, hol és hogyan hirdessenek inkább. Ez egy ingyenes eszköz, amely jelentősen támogatja a sikeres marketinget.

A konverziókövetés alatt különböző műveleteket értünk. A Google Ads 5 típusú műveletet ajánl fel: webhelyen történő műveletek (vásárlások, regisztrációk); telefonhívások (weboldalról indított hívások), alkalmazástelepítések, importálás (a művelet online kezdődik, de offline zárul le, pl.: szerződéskötés); helyi műveletek (felhasználók a hirdető fizikai telephelyével vagy üzletével kapcsolatos hirdetéssel végeznek műveletet).

A Google Ads a beállítások alapján kimutatást végez a hirdetésről, hogy a konverziós műveletek, amiket kértünk, hogy figyeljen, mennyire lettek sikeresek. Így reális képet kaphat a hirdető arról, hogy a potenciális ügyfelei számára mik a fontosak, min érdemes változtatni, vagy éppen mi az, ami jól működik.