A tartalommarketinget sokan szükséges rossznak tartják és szeretnének hamar túlesni rajta. Sok marketing tanácsadó állíthat fel olyan stratégiákat, amelyek meghaladják az ügyfél épp aktuális kapacitását.
A lehetetlen az, ami itt és most nem lehetséges
A kapacitás lehet emberi erőforrás, idő, de sok esetben anyagi ráfordítás is. Amikor a teljes weboldalt újra kell írni, az sok esetben nem kis munka. Sokan ott rontják el a dolgot, hogy egyben, egy lépésben akarják megtenni azt a távot, melyre ideálisan hosszabb idő kellene.
Minden nagy út sok kisebb lépésből áll
Mindig vannak fokozatok, melyek mentén haladva a már szinte “reménytelen” webodal is működni kezd. A legfontosabb tehát egy tartalomstratégia felállítása, majd a megfelelő ütemezés megtalálása. Ez lehet akár hetekre, hónapokra is elosztott feladatsor, különböző mérföldkövekkel.
Egy oldal, egy lépés
Az oldalt lehet egyesével oldalanként is átírni, vagy néhány részre bontani a folyamatot. Egy blog lehet először csak havi kettő cikk, de később, felmehet a publikációk száma a duplájára is.
A legtöbb kisvállalkozó, vagy kezdő cég nem engedhet meg magának akkora tartalommarketing keretet, mint a nagyobb konkurensei. Ekkor van szerepe annak, hogy okosan és célzottan tegyük meg az első lépéseket. Egy jó marketing tanácsadó nem pusztán azt tudja, hogy mit kell tenni, hanem azt is, hogy mikor tart ott az ügyfél, hogy meg is tegye.
A tartalommarketing nem csak itthon jelent kihívást
Egy nemzetközi 2020-as kutatás szerint abból, amit a online marketing tanácsadás során mondtak, kb. 45% valósul meg. Ez nagyon kicsi arány ahhoz képest, amennyibe kerül. Ha kicsit szarkasztikus akar lenni valaki, azt mondja pont a duplájába kerül annak, amennyit meg is csináltak belőle.
Végül is ezek csak arányszámok, a lényeg mindig ott van, hogy az adott lépés, az adott csatorna, vagy kampány milyen megtérülést, mennyi bevételt hozott. Nem, ez még nem a profit, csak a bevétel összegéről lehet szó, mivel a haszon kérése több más feltétellel együtt mozog.
Sok kis feltétel együttese vezet el a sikerekhez
Persze ezt nem lehet ennyire sommásan megfogalmazni, mindenesetre a tartalommarketing pont az a tevékenység, amely kiválóan üzemezttő és tervezhető. Vegye elő a naptárát most!