Üzletek és irodák kirakataira, ablakaira, valamint üvegfelületeire gyakran helyeznek el kirakatfóliát. Ennek több célja is lehet, amihez maga a fólia is igazodik. A kirakatfólia egyik legfontosabb szerepe a belátásvédelem: biztosítja, hogy a belső tér ne legyen teljesen átlátható kívülről. Egyrészt a belső tér biztonsága miatt, másrészt az üzlet kevésbé látványos tereinek elrejtése miatt. Emellett egy ilyen teljes üvegfelületet befedő fólia jelentős marketing- és reklámértékkel bír, amit kár volna veszni hagyni. Kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy az üzlet arculatát, logóját vagy üzenetét közvetítsék, és bevonzzák az érdeklődőket.

Az ilyen takarás célú ablakfóliák is többfélék lehetnek. Van átláthatatlan matrica, ami sem kifelé, sem befelé nem átlátszó. A másik verzió kifelé átlátható, de befelé nem, ez a perforált ablakfólia. Ez az ott dolgozók komfortérzete szempontjából kétségtelenül jobb választás. Raktárhelyégeknél viszont teljesen megfelelő a mindkét irányban átlátszatlan fólia is. Létezik még homokfúvott vagy savmart ablakfólia is, ami kifelé és befelé is csak homályosan átlátható.

A kirakatfóliák másik csoportját a részleges fedést adó matricák jelentik, amelyeknek nem a takarás a célja, hanem inkább esztétikai és marketing szerepet töltenek be. A cég logójának a megjelenítése, vagy egy marketingüzenet közlése ebben a formában is hatékony és esztétikus. Ezek a fóliák nem kevésbé fontosak, mint az előzőek, mert nagyon fontos szerepe van az üzlet külső megjelenésének megformálásában. A jól megtervezett fólia vizuális egységet teremt az ablakok között, és stílusos, professzionális benyomást kelt, ami bizalmat ébreszt az érdeklődőkben.

A kirakatfólia hatékonysága azon múlik, hogy mennyire képes az adott üzlet üzenetét világosan és vonzóan megjeleníteni, illetve milyen tartósan képes ellenállni az időjárás viszontagságainak. Meglehetősen illúzióromboló ugyanis a foszló, fakuló ablakmatrica, bármilyen célból helyezték is fel. Törekedjünk itt is a minőségre.