A Google Ads végre Magyarországon is bevezette a Google Shoppingot, azonban ennek nem mindenki örül. A nagy nyertesei egyértelműen azok az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások lesznek, akik jó áron kínálják a termékeiket. A legnagyobb vesztesei pedig nagy valószínűséggel az árösszehasonlító oldalak lesznek. Nézzük milyen hatásai várhatók a Google Shopping bevezetésének!
A Google Shopping a Google találati listáján jeleníti meg a hirdetők termékeit árral, képpel, a forgalmazó nevével és a termékekre leadott értékelésekkel együtt. Mivel nagyon reprezentatív a Google Shopping megjelenése és minden fontos információt tartalmaz, amelyre a potenciális vevőknek szüksége lehet a döntéshez, így az ott hirdető, jó árat biztosító kereskedők jó megtérüléssel tudnak hirdetni ott. A hirdetési fiókban beállíthatunk konverziókövetést is, így nem csak azt látjuk hányan kattintottak a hirdetésünkre, de azt is, hogy a hirdetésre kattintók közül hányan adtak le utána rendelést az oldalunkon. A Google Shopping beállításához a Google Ads fiókon kívül szükségünk lesz egy Merchant Center fiókra és egy feed-re, amely a termékeink adatait tartalmazza.